19
LUT
2015

Co to jest ambient marketing?

comment : 0

W świecie, w którym konsumenci zewsząd bombardowani są reklamami, standardowy przekaz marketingowy staje się coraz mniej skuteczny, marketerzy sięgają po coraz to nowe środki, które mają na celu dotrzeć i zapaść w pamięć odbiorcy.

Wszystkie niestandardowe akcje marketingowe, które wykorzystują inne nośniki niż prasa, radio czy telewizja możemy określić jako ambient marketing. Każdorazowo przeprowadzane akcje muszą być oryginalne i niestandardowe, by mogły być określane jako ambient marketing, w innym przypadku stają się stałym nośnikiem reklamowym.

Ambient łączy w sobie elementy marketingu partyzanckiego, wirusowego. Może wykorzystywać takie nośniki jak autobusy, tramwaje, czy inne środki komunikacji. Działania ambient marketingu przeprowadzane są często przy wykorzystaniu np. tablic reklamowych oraz przestrzeni miejskiej.
Bardzo często realizacje reklamowe mające cechy ambient marketingu polegają na interakcji z otoczeniem lub interakcji z nośnikiem reklamowym. Kampanie ambientowe planowane i realizowane są często w ściśle określonej przestrzeni oraz kierowane są do spełniającej wybrane kryteria grupy docelowej.

Ambient marketing można scharakteryzować krótko za pomocą takich słów jak: nowość, oryginalność i kreatywność.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *