17
LIP
2014

Jak badać efektywność marketingu?

comment : 0

Marketing jest inwestycją, jednak istnieje zagrożenie, że koszty marketingu będą większe niż przychody. Można tego uniknąć decydując się na pomiar efektywności przez agencję reklamową.

Jeszcze do niedawna trudno było stwierdzić, która forma promocji i reklamy daje najlepsze efekty. Obecnie istnieje kilka popularnych i skutecznych narzędzi do badań efektywności marketingu.

Jakich narzędzi użyć?

Przykładem może być ROMI: return on marketing investment. Dzięki niemu możliwe będzie osiągnięcie najwyższego możliwego zwrotu z inwestycji w działania marketingowe. Badania porównawcze, czyli benchmarking, pozwolą skoncentrować się na usprawnieniach marketingu. Z kolei jednoźródłowe badanie single source wskaże, które media są najbardziej efektywne.

Co wybrać?

Aby podjąć tę decyzję, warto skorzystać z usług konsultingu marketingowego. Może to być jeden z elementów trade marketingu. Zmierzenie efektywności działań marketingowych powinno zlecić się renomowanej agencji marketingowej. Z jej pomocą zoptymalizujemy koszty i maksymalnie obniżymy ryzyko strat.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *