17
CZE
2016

Czego dotyczy Visual Merchandising?

comment : 0

Zadaniem Visual Merchandisingu jest przedstawienie oraz zaoferowanie towaru w taki sposób, aby dzięki swoim walorom wizualnym przyciągnął uwagę klienta. Zgodnie z założeniami tego rodzaju strategii reklamowej, należy odpowiednio przygotować zarówno sam towar, jak i otoczenie, w którym znajduje się produkt, nie przesadzając z doborem dekoracji i innych elementów –przestrzeń sprzedażowa powinna być przede wszystkim przejrzysta i uporządkowana. Nie zapominajmy, że jej najważniejszym zadaniem jest jedynie podkreślenie atutów oferowanego produktu, a nie jego przytłoczenie.

Dobry visual merchandiser zna zasady łączenia odpowiednich kolorów ze sobą oraz wie, jak zaaranżować przestrzeń w sklepie. Przestrzeń zaprojektowana przez niego nie tylko powinna mieć oryginalny charakter, ale również harmonijnie współgrać z otoczeniem.

Visual Merchandising musi bazować na danych dotyczących konkretnych grup klientów. Dzięki temu można dostosować estetykę produktu i jego otoczenia do oczekiwań docelowego nabywcy. Realizowana w odpowiedni sposób kampania visual merchandisingowa ma szereg zalet, przynosi długofalowe korzyści i pozwala zbudować więź z odbiorcą. Jej podstawowym celem jest skłonienie klientów do zakupu i zbudowanie pozytywnego wizerunku marki w ich oczach, a także zachęcenie do ponownej wizyty.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *