02
SIE
2016

Do czego służy PR wewnętrzny?

comment : 0

Za pomocą wewnętrznego public relations kształtowany jest wizerunek przedsiębiorstwa w środowisku pracowniczym. Możemy wyróżnić trzy główne cele tego typu PR. Są to integracja, aktywizacja i motywacja. Wewnętrzny public relations pozwala utrzymywać pozytywne relacje pomiędzy pracodawcą a pracownikami, co korzystnie wpływa na efektywność i jakość wykonywanej pracy. Jeżeli wizerunek firmy jest dobry, to zatrudnione osoby zaczynają się z nią identyfikować.

Wewnętrzny PR może przyjąć kilka różnych postaci. Mogą to być chociażby spotkania informacyjne. Warto je organizować zarówno wtedy, kiedy np. przedsiębiorstwo odniosło sukces, jak i w trudnych dla niego momentach. W tym drugim przypadku odpowiednio poprowadzona dyskusja motywuje pracowników do podjęcia wspólnych działań.

Możemy wyróżnić też inne formy wewnętrznego PR, takie jak mailingi pracownicze (informowanie pracowników o działaniach firmy za pośrednictwem poczty elektronicznej) oraz tablice informacyjne (wywieszanie ogłoszeń na tablicach korkowych). Niektóre firmy, szczególnie produkcyjne, posiadają tzw. skrzynki pomysłów, do których wrzuca się kartkę zawierającą pewne uwagi i pomysły odnoszące się do organizacji przedsiębiorstwa. Dzięki temu pracownicy mają poczucie, że stanowią ważną część firmy, tym bardziej, że autorzy dobrych rozwiązań często są nagradzani.

Dobrym pomysłem jest również organizacja imprez firmowych oraz wyjazdów integracyjnych.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *