27
STY
2016

Czym jest ATL?

comment : 0

ATL (z ang. Above The Line) to obok BTL główny rodzaj strategii marketingowej, wykorzystywany przez liczne agencje reklamowe. Są to działania promocyjne prowadzone bezpośrednio poprzez środki masowego przekazu, takie jak telewizja, prasa, radio, Internet, plakat oraz reklama zewnętrzna i wewnętrzna.

Strategia ATL realizuje przede wszystkim kampanie wizerunkowe, promocyjne i produktowe, które są skierowane do szerokiej grupy docelowej. Jej głównym celem jest stworzenie atrakcyjnego wizerunku marki, artykułu lub usługi, które chcemy sprzedać. Dodatkowo wizerunek ten powinien być tak zaprojektowany, by wpływał na zaktywizowanie wyobraźni odbiorcy i zmuszał go do podjęcia działań, mających na celu zakup produktów lub skorzystanie z oferty reklamowanej firmy.

Wśród podstawowych działań wchodzących w skład strategii ATL, znajduje się planowanie i realizacja kampanii promocyjnych w mass mediach, realizacja kampanii przy wykorzystaniu reklamy typu indoor i outdoor oraz zakup powierzchni reklamowych w mediach. Strategia ATL jest metodą chętnie wybieraną przez agencje reklamowe, ponieważ jest ona zdecydowanie bardziej efektywna, niż kampania BTL. Mimo że jest ona skierowana do dużej i trudnej do zdefiniowania grupy odbiorców, szybciej można zauważyć jej rezultaty. ATL jest podejściem, które ułatwia dostarczanie informacji do szerokiego grona potencjalnych klientów. Mogą oni zobaczyć daną reklamę w telewizji, usłyszeć ją w radiu lub zobaczyć na billboardzie.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *