27
CZE
2016

Czym jest Content Marketing?

comment : 0

Termin „content marketing” możemy przetłumaczyć jako marketing treści. W ramach kampanii reklamowej prowadzonej zgodnie z ideą content marketingu, firma publikuje materiały reklamowe zawierające treść o wysokiej wartości merytorycznej. Promowany przekaz powinien być przydatny i cenny dla jego potencjalnych odbiorców, a jednocześnie lekki w odbiorze i czytelny.

Duże znaczenie ma interakcja między firmą a odbiorcą. W działaniach prowadzonych w ten sposób nawiązywana jest więź, która może zaprocentować w przyszłości. Autor przekazu, na przykład jakaś organizacja (firma, instytucja itp.), pozwala obecnemu lub potencjalnemu klientowi uzyskać pożądaną przez niego wiedzę na temat związany z oferowanym produktem bądź działalnością przedsiębiorstwa. Udostępnianie ciekawych, cennych i przydatnych materiałów sprawia, że powstaje trwały związek pomiędzy obydwoma stronami transakcji, a tym samym rosną szanse, że klient zainteresuje się ofertą firmy. Content marketing pozwala również zbudować i utrzymać lojalność odbiorcy oraz zwiększyć świadomość marki.

Nie zapominajmy również o samej treści reklamowego przekazu, która powinna być nie tylko zrozumiała, ale przede wszystkim ciekawa. Storytelling, interesujące materiały video, rzetelne artykuły dotyczące branży lub samego produktu – każdy z tych elementów sprawia, że potencjalny klient przestaje być jedynie biernym odbiorcą marketingowego przekazu, a staje się równorzędnym partnerem w komunikacji. Nic w tym dziwnego – interakcja jest jedną z najważniejszych cech content marketingu.

W jakiej formie publikowane są tego typu treści? Możliwości jest wiele. Doskonale sprawdzają się np. wszelkiego rodzaju poradniki oraz materiały instruktażowe. Bardzo dobry przekaz zapewniają materiały audiowizualne. Content marketing jest popularny w Internecie – codziennie znajdujemy jego przykłady na blogach czy portalach społecznościowych. Taka reklama może mieć jednak również inną, niewirtualną formę, np. jako sponsorowana, ale rzetelna publikacja w czasopiśmie.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *