24
LIS
2015

Czym jest copywriting?

comment : 0

keyboard-610x407

Copywriting jest procesem tworzenia tekstów o charakterze reklamowym i marketingowym. Ich głównym celem jest przekazanie informacji i nakłonienie odbiorcy, by podjął działania mające na celu skorzystanie z usług danej firmy lub zakup opisywanego produktu. Ponieważ coraz większa liczba czytelników domaga się atrakcyjnych treści, rośnie grono przedsiębiorców i właścicieli firm, którzy zdają sobie sprawę z tego, że lepiej jest powierzyć pisanie tekstów zewnętrznej agencji niż robić to samemu. Teksty te są coraz częściej nieodłącznym elementem wielu kampanii promocyjnych. Przyjazna i przystępna dla odbiorcy treść napędza ruch na stronie, generuje sprzedaż i skutecznie wpływa na wzrost świadomości klientów na temat konkretnej marki. Z kolei stworzenie serii artykułów, pozwala na zoptymalizowanie wyników wyszukiwania danej firmy w Internecie. Osoby zajmujące się copywritingiem są odpowiedzialne, między innymi za teksty znajdujące się w gazetach, czasopismach, reklamach internetowych, artykułach prasowych, mailach i katalogach firmowych, a także te umieszczane na różnego rodzaju stronach internetowych, blogach oraz portalach społecznościowych. Medium jakim jest Internet znacznie rozszerzyło możliwości copywritingu. Jednak osoba pisząca teksty jest również zobowiązana do przestrzegania określonych wymogów. Treści, które są umieszczane w sieci zdecydowanie różnią się od tych pisanych dla innych mediów. To co je charakteryzuje, to długość i wykorzystywanie stylistycznych niuansów, mających na celu zwrócenie uwagi czytelnika.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *