31
SIE
2016

Czym jest identyfikacja wizualna?

comment : 0

Każde dobrze zarządzane przedsiębiorstwo pragnie w odpowiedni sposób wykreować swój wizerunek – w tym celu posługuje się pewną charakterystyczną dla niego symboliką, którą określamy jako identyfikacja wizualna. Narzędzie to pozwala firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dzięki niemu odbiorcy zaczynają łączyć pewne kolory oraz znaki graficzne z konkretną marką i w efekcie dana marka utrwala się w świadomości zbiorowej. Najważniejszą częścią identyfikacji wizualnej jest logo bądź logotyp, równie istotne są jednak: krój pisma, specyficzna dla danego przedsiębiorstwa kolorystyka, określony sposób aranżacji wnętrz, wygląd budynków czy design produkowanych przez firmę wyrobów oraz opakowań.

Czym jednak charakteryzuje się profesjonalna identyfikacja wizualna? Przede wszystkim jej przekaz musi być czytelny. Powinna także przyciągać uwagę odbiorców. Wiele zależy również od rodzaju branży, np. inne kolory wykorzystywane są w sektorze turystycznym, inne zaś w finansowym. Szczegółowe informacje na temat poszczególnych elementów oraz możliwości ich zastosowania znajdują się w księdze identyfikacji wizualnej.

Z symboliką danego przedsiębiorstwa możemy się spotkać w wielu miejscach. Jednym z nich jest np. stoisko na targach branżowych. W skład systemu identyfikacji wizualnej wchodzą też materiały promocyjne (długopisy i innego rodzaju gadżety), materiały prasowe, wizytówki, druki firmowe (zwłaszcza dokumenty), identyfikatory i ubiór pracowników oraz wygląd samochodów służbowych.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *