24
LIS
2015

Czym jest merchandising?

comment : 0

london-116018_640

Merchandising to system działań, które mają na celu podniesienie efektywności sprzedawanych towarów i usług poprzez przyciągnięcie uwagi i wzbudzenie zainteresowania u ich potencjalnych odbiorców, a także wywołanie w nich potrzeby zakupu konkretnego produktu lub skorzystania z oferty firmy. Działania te często obejmują procesy projektowania produktu oraz jego ostateczną prezentację na półkach sklepowej wystawy. Głównymi celami merchandisingu, oprócz realizacji celów sprzedażowych i osiągania zysków jest poprawa wizerunku firmy, przyciągnięcie klientów do konkretnej placówki handlowej oraz przedłużenie czasu spędzanego przez klienta na terenie sklepu. Odbiór reklamy i produktu odgrywa kluczową rolę w trakcie działań z zakresu merchandisingu, dlatego zarówno kolor, jak i kształt oraz wielkość reklamy mają bezpośredni wpływ na jej pozytywne lub negatywne postrzeganie. Dodatkowo niezwykle ważne jest odpowiednie projektowanie reklamowanych produktów, ich oznakowanie oraz lokalizacja w sklepie. Wśród popularnych metod wykorzystywanych przez merchandising znajduje się także tworzenie ofert promocyjnych, udzielanie klientom rabatów i organizacja konkursów z nagrodami. Merchandising wykorzystuje najnowsze badania na temat zachowań konsumentów, dzięki czemu możliwy jest dobór odpowiednich działań, skierowanych zarówno do osób które są stałymi klientami, jak i tych które weszły do sklepu jedynie po określony produkt lub w ogóle nie miały zamiaru tam wchodzić, ale skuteczna reklama ich do tego nakłoniła.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *