29
LUT
2016

Czym jest naming?

comment : 0

Naming jest działem marketingu zajmującym się projektowaniem nazw marek, firm, usług czy produktów. Uznawany jest za jeden z najważniejszych etapów brandingu.

Dźwięczna, chwytliwa i łatwa do zapamiętania nazwa jest kluczem do powodzenia danego produktu lub marki na rynku, ponieważ natychmiastowo utrwala się w umyśle konsumenta. Niestety, wymyślenie dobrej nazwy nie należy do najprostszych zadań. Nie jest tajemnicą, że siła nazw największych marek tkwi w prostocie. Prostocie, która przejawia się niewielką liczbą liter oraz łatwością zapamiętania. W tym przypadku mniej znaczy lepiej – krótką nazwę łatwiej wymówić i zapamiętać, a jeżeli posiada odpowiedni rytm (np. „Coca-cola”, „Facebook”, „IBM” czy „Amazon”), wówczas sukces gwarantowany.

Oczywiście naming nie jest nowym wynalazkiem – z jego dobrodziejstw korzysta się od wieków. Nowe nazwy powstają nie tylko ze względu na świeże wynalazki, idee czy produkty. Względy artystyczne także mają znaczenie, ponieważ w tym ujęciu nowa nazwa przyjmuje postać pseudonimu, który po pewnym czasie zastępuje oryginalne imię i nazwisko. Nie jest tajemnicą, że „Marilyn Monroe” brzmi bez porównania lepiej, niż „Norma Jeane Mortenson” – nawet w sytuacji, gdy wiemy, że „Monroe” to po prostu panieńskie nazwisko matki aktorki, a nie efekt burzy mózgów osób odpowiedzialnych za naming.

Wymyślenie dobrej nazwy jest równie trudne, co wymyślenie dobrego logo. Dlatego jeżeli jesteście Państwo zainteresowani wprowadzeniem jakiejś nowej marki na rynek lub rebrandingiem starej, wówczas z pewnością będziemy w stanie Wam pomóc ją nazwać.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *