28
GRU
2015

Na czym polega BTL?

comment : 0

BTL, z ang. below the line, jest to rodzaj działań reklamowych skierowanych do konkretnego odbiorcy. W przeciwieństwie do ATL, czyli drugiej kategorii działań marketingowych, strategia BTL nie jest masowa i przeznaczona dla szerokiego grona odbiorców, choć coraz częściej wykorzystuje działania w Internecie. Strategia BTL jest bardziej spersonalizowana, przez co jest ona przeznaczona dla określonej i wstępnie wyselekcjonowanej grupy odbiorców, stanowiących prawdopodobnych konsumentów produktu lub usługi. Bezpośrednie działania z zakresu BTL skupiają się na konkretnej jednostce, która została przyporządkowana do sprecyzowanej grupy konsumentów, nierzadko wykorzystując do kontaktu i przekazania oferty jej e-mail, telefon lub adres zamieszkania. Narzędzia i materiały reklamowe wspierające strategię BTL, noszą nazwę POS lub POP, a są nimi najczęściej stojaki na ulotki, makiety, plakaty, foldery, naklejki oraz standy reklamowe. Z kolei wśród podstawowych form BTL znajduje się każda forma marketingu bezpośredniego, w tym sprzedaż bezpośrednia, a także product placement, event marketing, sampling, działania z zakresu public relations oraz optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych i marketing wirusowy. Dodatkowo w ramach strategii BTL bardzo często są stosowane różnego rodzaju promocje sprzedaży, w tym konkursy, gry, loterie oraz premie od zakupu, które potrafią skutecznie zachęcić klienta do zakupu produktu.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *