27
MAJ
2016

Na czym polega Guerilla Marketing?

comment : 0

Guerilla Marketing inaczej określamy jako marketing partyzancki. Jego celem jest wykorzystywanie wyjątkowo niestandardowych technik reklamowych do promowania produktów oraz usług. Do zalet tego typu działalności należy ekonomiczność. Zwolennicy metody stosują ją w celu maksymalizacji zysków, dysponując na ogół niewielkimi środkami. Do jej znaków firmowych należą nietypowe lokalizacje reklam. Na ogół z marketingiem partyzanckim spotkamy się w miejscach użyteczności publicznej oraz w komunikacji miejskiej – zwłaszcza tam, gdzie byśmy się tego nie spodziewali.

Popularne jest umieszczenie sloganu opartego na grze słów w oryginalnym miejscu, do którego nawiązuje treść hasła. Ma to na celu wywołaniezainteresowania i zdziwienia u odbiorcy. Jak sprawdzić, czy pomysł przyniósł oczekiwane skutki? W prosty sposób – jeśli reklama okaże się pomysłowa i oryginalna, prawdopodobne, że odbiorcy zaczną samodzielnie promować komunikat rozpowszechniając go za pośrednictwem serwisów społecznościowych.

Guerilla Marketing często szokuje, poprzez wykorzystywanie w swoich akcjach reklamowych elementów niepoprawnych politycznie. Początkowo była to metoda popularna w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, które dzięki kreatywności mogły zwrócić na siebie uwagę. Obecnie również duże koncerny chętnie po nią sięgają. Przykładem może być chociażby wytwórnia Universal Pictures, która promując trójwymiarową wersję filmu „King Kong” z 2005 roku, postanowiła wykonać na jednej z kalifornijskich plaż wykopy przedstawiające ślady stóp kroczącego King Konga. Jak łatwo się domyślić, akcja odniosła ogromny sukces, głównie dzięki internautom, którzy za pomocą mediów społecznościowych dzielili się ze światem zdjęciami tych śladów.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *