28
GRU
2015

Czym są materiały POS?

comment : 0

Materiały POS (ang. „point of sale”), określane również terminem POP (ang. „point-of-purchase”) i POSM (ang. „point of sales materials”), są jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędziem promocji marek, produktów i usług w punktach sprzedaży. Są to materiały będące nośnikami reklamowymi zarówno małego, jak i dużego formatu. Dodatkowo dzielą się one na materiały twarde i miękkie, przy czym twardymi są wszystkie nośniki wykonane z plastiku lub metalu, a miękkimi te bazujące na kartonie i papierze. Wśród najpopularniejszych materiałów POS znajdują się różnego rodzaju broszury produktowe, ulotki, plakaty, banery, cenówki, woblery, standy, lightboxy, ekspozytory i potykacze. Z kolei miejscami, w których najczęściej można spotkać te nośniki reklamowe są sklepy, salony firmowe i wystawy. Materiały POS mają wiele zastosowań. Pozwalają one na efektywne zaprezentowanie i promowanie oferty firmy oraz jej produktów na targach i eventach. Są również bardzo skutecznym narzędziem marketingowym wykorzystywanym w trakcie działań z zakresu BTL i mogą mieć ogromny wpływ na decyzje podejmowane przez klientów, znajdujących się w różnych placówkach handlowych i usługowych. Materiały te wykorzystują metodę bazującą na bezpośrednim kontakcie potencjalnych klientów z oferowanymi produktami i usługami, przez co zwiększają i wspierają ich promocję oraz sprzedaż. Dodatkowo pomagają one w prosty sposób dotrzeć do odbiorcy, zwracając jego uwagę i kierując do punktu sprzedaży.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *