27
STY
2016

Czym się różni reklama wizerunkowa od produktowej?

comment : 0

Reklama produktów, usług, a przede wszystkim marki jest nieodłącznym elementem procesów marketingowych większości firm na całym świecie. Obecnie wyróżnia się kilka podstawowych typów reklam, w tym reklamy produktowe i wizerunkowe. To co je od siebie odróżnia, to przede wszystkim ich cel.

Kampanie wizerunkowe, zwane inaczej reklamami graficznymi lub reklamami display, są najpopularniejszą metodą umożliwiającą obecność reklamową firmy w Internecie. Ich głównym celem jest zbudowanie u odbiorcy świadomości marki oraz zwiększenie jej rozpoznawalności na rynku. Wszystkie reklamy wizerunkowe dążą do wzbudzenia zainteresowania i zaufania u potencjalnego klienta, co w efekcie ma się przełożyć na wzrost sprzedaży oferowanych produktów i usług. Skuteczna kampania wizerunkowa łączy w sobie wiele elementów i powinna się odnosić do preferencji odbiorcy, jego zainteresowań i wykształcenia. Reklama produktowa natomiast, ma na celu sprzedaż konkretnych produktów i usług. W trakcie kampanii podkreślane są ich cechy, zalety i korzyści. Ponieważ reklamy te dostarczają użytkownikom wielu informacji o sprzedawanym produkcie, firma może liczyć na zainteresowanie i zdobywanie lepiej dopasowanych klientów. Dodatkowo za pomocą kampanii produktowej można promować ofertę oraz zwiększyć ruch w lokalnym sklepie lub na stronie internetowej. Reklama wizerunkowa i produktowa różnią się między sobą również w kontekście reklamy internetowej. Kampania wizerunkowa skupia się na zasięgu wyświetleń, a kampania produktowa na docelowej grupie odbiorców i konwersji z tej grupy.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *