05
GRU
2013

Dane demograficzne dostępne w Google Analytics

by :
comment : 0

Google Analylitcs wprowadziło niedawno nową funkcjonalność – gromadzenie danych demograficznych.

Wydaje się, że dzięki temu spełniło się marzenie wielu właścicieli witryn i sklepów internetowych. Od teraz mogą o wiele bardziej precyzyjnie określać potrzeby swoich potencjalnych klientów dzięki nowym statystykom i raportom „Dane Demograficzne”. Gromadzone informacje to: wiek, płeć i zainteresowania odwiedzających określoną stronę.
Dane te z pewnością pozwolą na udoskonalenie, stworzenie i zaplanowanie o wiele skuteczniejszych strategii reklamowych. Jeżeli na przykład prowadzimy sklep online, będziemy mogli dowiedzieć się które produkty kupują częściej mężczyźni, a które kobiety. Na tej podstawie konstruujemy reklamę targetującą w grupę najbardziej zainteresowaną naszymi produktami.
Z naszego punktu widzenia, są to użyteczne informacje, które wykorzystujemy przy realizowanych przedsięwzięciach, jak na przykład zakrojony na szeroką skalę i rozpięty w czasie projekt „Kanwa Przedsiębiorczych”, gdzie użytkownicy korzystają z platformy e-learningowej, biorą udział w konkursie i online zapisują się na konferencje.
Google Analytics zbiera powyższe dane za pomocą ciasteczek DoubleClick, które śledzą zachowania użytkowników.
Nowa funkcjonalność jest możliwa po wprowadzeniu zmiany w kodzie Google Analytics. Szczegółowe informacje znajdują się TUTAJ

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *