13
MAR
2017

Działanie CTA w marketingu

comment : 0

CTA (ang. Call to Action) oznacza wezwanie do działania. W marketingu kieruje się je do klienta, aby dokonał on konkretnych czynności, które finalnie doprowadzą do skorzystania z danej oferty. CTA często występuje w formie zachęty i bezpośrednio instruuje klienta odnośnie tego, co dokładnie ma zrobić (np. zapisz się/użyj formularza/wygraj/skorzystaj/przetestuj).

Czemu służy CTA?

Choć CTA bezpośrednio przyciąga klienta, to stanowi jedynie jeden z wielu elementów skutecznej reklamy na stronie internetowej. Może to być baner, link, niewielkie pole, jakaś grafika itp. CTA przemawia w czytelny i klarowny sposób, dlatego optymalnie sformułowane składa się z prostych czasowników w trybie rozkazującym (kup, zapisz, zamów, sprawdź) oraz wyrazów sugerujących konkretną korzyść. Ten sposób przekazu uwypukla też powody, dla których dana oferta jest wyjątkowa. Darmowa dostawa, 2 w cenie 1, dodatkowy bonus –krótkie komunikaty działają na wyobraźnię i wzmacniają decyzję o zakupie.

W CTA pojawiają się również zwroty wskazujące na krótki czas obowiązywania oferty, co pobudza chęć do skorzystania z oferty natychmiast. Tylko teraz, jeszcze dwa dni, w tym miesiącu – wyznaczenie krótkiego terminu zwiększa szansę na skuteczność reklamy.

Sprzedaż jest zawsze celem, jednak nie zawsze bezpośrednim. Dlatego CTA niekoniecznie odsyła na stronę sprzedażową, czasami prowadzi do firmowego bloga lub filmiku zrealizowanego na rzecz danej marki. Czasami taki zabieg jest bardziej korzystny niż jednorazowy zakup. Dostarczając klientowi cennej wiedzy, właściciel marki rośnie w jego oczach do roli autorytetu. Pozytywna opinia jest często przekazywana dalej i w ten sposób grono konsumentów stale się powiększa.

Gdzie stosować CTA?

Wezwanie do akcji nie jest domeną reklam pojawiających się na stronach internetowych. Równie często ujrzymy je w wiadomościach kierowanych na naszą skrzynkę e-mailową. W takiej formie CTA pełni funkcję drogowskazu, który ma zaprowadzić klienta prosto do sklepu internetowego lub na stronę prezentującą szczegóły danej oferty. CTA jest drogowskazem i tak też wygląda – występuje w formie graficznej, o intensywnym kolorze i z podkreśleniem, umieszczone w kilku strategicznych miejscach wiadomości. Otwierając dany e-mail nie sposób pominąć tak sformułowanego komunikatu.

Jak stworzyć CTA?

Nie ma recepty idealnej na wezwanie do działania, istnieją jednak pewne wyznaczniki, dzięki którym osiągniemy sukces. Dobre CTA odznacza się wyraźną kolorystyką i przykuwa wzrok, czasami nawet migocze na ekranie. Rozmiar takiego znaku również należy przemyśleć, ponieważ dobre CTA nie dominuje przekazu, a jednocześnie odbiorca wie, gdzie go szukać. Wezwanie, które prowadzi do konwersji, często bezpośrednio wskazuje na korzyść z wykonania danej akcji. Innymi słowy sformułowanie ‘zapisz się’ działa na wyobraźnię słabiej niż ‘uzyskaj dostęp do zniżek’ albo ‘dowiedz się, jak to działa’.

Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani implementacją rozwiązań CTA w swojej kampanii reklamowej, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *