07
SIE
2014

Etapy wprowadzania nowego produktu na rynek

comment : 0

Każda firma, która chce utrzymać swoich klientów i wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom, okresowo wprowadza nowy produkt na rynek. Poniżej zamieszczamy kilka porad, w jaki sposób efektywnie wprowadzić produkt na rynek.

Strategie wprowadzania produktu na rynek można podzielić na dwa etapy: wyznaczanie celów rynkowych firmy i określenie grupy potencjalnych klientów oraz stworzenie marketingu mix (mieszanki marketingowej).

Strategię produktu i jej etapy dzieli się na szczegółowe działania:

  1. określenie idei, stworzenie prezentacji i projektu produktu zgodnie z celami firmy (analiza rynku i analiza firmy),
  2. faza rozwojowa – nadanie produktowi unikalnych cech, określenie grupy klientów, poddanie produktu testom,
  3. marketing mix – określenie cen, dystrybucji, promocji, prezentacji produktu na rynku.

 
Wprowadzanie produktu na rynek nie jest więc prostym zadaniem. Szczególnie istotny jest sam początek, czyli trafna analiza. Warto skorzystać z profesjonalnych usług konsultingowych. Konsulting biznesowy to nieoceniona pomoc i gwarancja sukcesu!

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *