04
KWI
2016

Co to jest glokalizacja?

comment : 0

Każda firma, która chce osiągnąć międzynarodowy sukces, musi posiadać wiedzę i świadomość zmian zachodzących zarówno w skali lokalnej, jak i regionalnej. Globalne firmy, które bardzo często posiadają swoje siedziby w wielu odmiennych kulturowo krajach, muszą działać lokalnie – wykorzystując lokalny język oraz lokalne kody i wzorce kulturowe. Tego typu działania i podejście do biznesu określa się mianem glokalizacji, która w swojej istocie sprowadza się ściśle do twierdzenia „myśl globalnie, działaj lokalnie”.

Proces jakim jest glokalizacja, jest nieodłącznym efektem globalizacji i wynika przede wszystkim z szeregu licznych napięć między globalnością a lokalnością. Polega on na wdrażaniu i dopasowywaniu trendów, usług, wartości i produktów o charakterze globalnym do lokalnych uwarunkowań kulturowych i społecznych. Spółki międzynarodowe, które zdecydowały się na podjęcie działań na rynku globalnym muszą nieustannie budować swoją przewagę konkurencyjną również na rynkach lokalnych. W tej sytuacji bardzo często niezbędne jest wykorzystywanie różnego rodzaju innowacyjnych sposobów, które pozwolą na skuteczne osiągnięcie konkretnych celów.

Glokalizacja wiąże się z dostosowywaniem globalnych strategii marketingowych do lokalnych warunków oraz z wprowadzaniem nowych form organizacyjnych i wykonawczych, które w przyszłości umożliwią akceptację produktów i usług trafiających do grona potencjalnych odbiorców w społeczeństwach lokalnych.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *