28
PAź
2015

Dlaczego grywalizacja zdobywa coraz większą popularność?

comment : 0

Grywalizacja to coraz częściej używany proces świadomego i celowego wykorzystywania technik i mechanizmów stosowanych przy projektowaniu gier fabularnych i komputerowych, w celu modyfikowania ludzkich zachowań i przyzwyczajeń oraz zwiększeniu zaangażowania i lojalności. Popularność gier komputerowych oraz wszechobecna cyfryzacja sprawia, że grywalizacja doskonale sprawdza się w biznesie. Ułatwia ona rozwój pracowników i sprawia, że zarządzanie projektami staje się bardziej skuteczne. Proces ten, ma na celu zmotywowanie uczestników do podjęcia określonych i zgodnych z oczekiwaniami autora projektu działań. Osoby biorące udział w projekcie muszą wykonać nawet te zadania, które wydają się nudne i szablonowe. Grywalizacja może być wykorzystywana jako wparcie dla pracowników firm podczas rozwiązywania realnych problemów dotyczących projektu, przedsiębiorstwa, pracy w zespole, a także sektora, w którym działa firma. Wykorzystuje ona obiektywizację procesów, a także zmianę nastawień i nastrojów. Efektem grywalizacji jest wzrost efektywności zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych procesów zachodzących w firmach. Wśród podstawowych zalet grywalizacji znajduje się zwiększenie zaangażowania w pracę, skuteczne motywowanie pracowników, poprawa komunikacji, wzrost sprzedaży oraz zwiększenie skuteczności w trakcie kampanii marketingowych. Grywalizacja jest procesem nieustannie badanym i rozwijanym. Również w Polsce od kilku lat zdobywa coraz większą popularność, jako narzędzie, które powinno być znane każdemu coachowi i innowatorowi społecznemu, którego celem jest zmotywowanie ludzi do skuteczniejszego działania. Dodatkowo systematycznie powstają nowe firmy i fundacje, oferujące szkolenia w obszarze medycyny, edukacji i społeczeństwa obywatelskiego.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *