02
MAJ
2016

Kim jest prosument?

comment : 0

Prosument to słowo, które przez wiele osób jest kojarzone jako kontaminacja słów „producent”, „profesjonalista” ze słowem „konsument”. Obecnie jest ono najczęściej wykorzystywane do określenia osób, które posiadają szeroką wiedzę na temat konkretnych produktów i usług, dzielą się nią z innymi i skutecznie wykorzystują ją podczas robienia zakupów.

Prosumentami mogą być osoby lub grupy osób, które poza klasycznie rozumianą konsumpcją zakupionych przez siebie produktów, bardzo często są również zaangażowane w liczne procesy związane z wytwarzaniem, planowaniem oraz promocją określonych towarów i usług. Prosument nie jest wyłącznie biernym odbiorcą przekazów o charakterze reklamowym i marketingowym. Jest to osoba, która wykorzystuje zdobytą przez doświadczenie wiedzę na temat produktów i usług swoich ulubionych marek, aby w przyszłości móc podejmować jak najlepsze decyzje zakupowe i brać aktywny udział w tworzeniu i ulepszaniu nowych produktów.

Cechą charakterystyczą prosumenta jest to, że sprawdza on etykiety na produktach, które kupuje. Dotyczy to zarówno zawartości produktu jak i tego, czy jest on zgodny z opisem na opakowaniu. Oczywiście postawa prosumencka dotyczy również korzystania z różnych usług, a nie tylko zakupu materialnych dóbr. Dodatkowo, zanim prosument zdecyduje się na zakup, szuka opinii innych użytkowników na temat danego produktu lub usługi w Internecie. Sam po zakupie również dzieli się swoimi doświadczeniami z innymi użytkownikami.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *