28
MAJ
2015

Koncept marketingowy on-off-on na przykładzie projektu „Kanwa Przedsiębiorczych”

W ostatnich latach możemy zauważyć ciągły wzrost aktywności w Internecie, co za tym idzie wiele mediów i firm otworzyło swoje „wirtualne światy”, a niektóre z nich powstały i wyłącznie żyją w przestrzeni online. Stąd współczesna działalność marketingowa  powinna być również realizowana za pośrednictwem Internetu. Jednak  powinniśmy pamiętać, że własna strona internetowa, blog, profile na portalach społecznościowych i biznesowych  to tylko część marketingowych działań.

W swojej pracy wychodzimy z założenia, że na kompleksową strategię marketingową składa się zarówno aktywność realizowana w wirtualnym świecie, jak również tradycyjne działania marketingowe. Dopiero połączenie tych dwóch ścieżek – online i offline  przynosi najlepsze rezultaty.

Nasz koncept marketingowy nazwany on- off- on to nasze autorskie rozwiązanie, które jest niczym innym jak próbą stworzenia całościowej strategii marketingowej, opartej na założeniu, że każdy większy projekt marketingowy powinien być przeprowadzony jednocześnie w Internecie  jak i poza nim.

Wykorzystanie różnych kanałów komunikacji pozwoli nam zbudować przewagę konkurencyjną firmy i umocni naszą markę w świadomości odbiorców. Oddziałując bowiem na różne bodźce, mamy większą szansę na bycie zauważonym i zapamiętanym.

Przykładem takiej akcji realizowanej przez nasz zespół był projekt „Kanwa Przedsiębiorczych”.

Obraz6

Był to kompleksowy projekt edukacyjny dla osób pragnących założyć  lub rozwinąć swój biznes. Celem była pomoc w rozwoju polskiej przedsiębiorczości poprzez udostępnienie wiedzy ekspertów i specjalistycznych narzędzi; dedykowanych spotkań osobom na początku ścieżki biznesowej lub myślących o założeniu firmy. Mecenasem projektu był PBSbank przedstawiany jako partner godny zaufania w biznesie. Na przełomie 2013/2014 roku przeprowadzono 6 konferencji w różnych miastach Polski. Łącznie odbyło się 46 wykładów poświęconych marketingowi, tworzeniu biznesplanów, case studies działających start-upów. Udało nam się zgromadzić ponad 1200 uczestników, a łączna pula nagród wyniosła  100 000 zł.

Strategia marketingowa dla tego projektu od początku była oparta na akcjach on – off.

Obraz2

Podczas wykładów przeprowadzono ponad 20 konkursów, wszędzie tam gdzie pojawiła się Kanwa umieszczone były banery plakaty, rozdawano  materiały reklamowe oraz gadżety z logotypem Podkarpackiej Strefy Wrażeń i PBSbanku.

Przykładowo na konferencji w Krośnie rozdaliśmy wśród uczestników cztery Nexusy5. Aby go wygrać należało odpowiedzieć na pytania związane z projektem. Konferansjer sprawdzał także wiedzę na temat PBSbanku. Podczas  wykładów odsyłaliśmy również  uczestników do śledzenia naszych poczynań w Internecie.

Tam rozgrywały się działania mające zachęcić do udziału w warsztatach i prelekcjach. Regularnie pisali o nas patroni medialni (m.in.  TVP Rzeszów, Interia, Marketer +, Radio Rzeszów, Gospodarka Podkarpacia), a my realizowaliśmy działania na portalu Facebook (aż na kilku fanpage’ach!) . Stworzony został fanpage – Kanwy Przedsiębiorczych, na którym prowadzona była główna komunikacja. Na pozostałych fanpage’ach: PBSbanku i Podkarpackiej Strefie Wrażeń zachęcaliśmy do wzięcia udziału w konferencjach, a na blogu podkarpaccy.pl pojawiły się artykuły na temat projektu. Wiadomości na temat akcji docierały więc do różnych grup odbiorców – obecnych Klientów Banku, osób z Podkarpacia, uczestników Kanwy oraz wszystkich osób, które były pośrednio związane z projektem.

Dodatkowo powstał dedykowany serwis kanwaprzedsiebiorczych.pl, na którym pojawiały się porady i wskazówki dla młodych przedsiębiorców. Serwis był podzielony na kilka część. W otwartej można było przeczytać materiały ekspertów oraz informacje o PBSbanku. Na platformie e-learningowej dla uczestników konkursu były dostępne materiały o Kanwie.

Obraz1

Ponadto został uruchomiony specjalny kanał na Twitterze. Stworzyliśmy specjalny hashtag: #kanwa, którym opatrywali swoje wpisy fani i obserwujący. Przed każdą konferencją była rozsyłana informacja prasowa.

Przepływ komunikacji online – offline, pozwolił osiągnąć spektakularny odzew – minimum 200 000 osób dowiedziało się o Kanwie Przedsiębiorczych  i PBSbanku dla którego realizowaliśmy ten projekt.  Dotarliśmy do osób będących potencjalnymi Klientami Banku – młodych przedsiębiorców, którzy poszukują nowych rozwiązań dla biznesu.  Zbudowaliśmy wizerunek PBSbanku jako instytucji eksperckiej, która wspiera nowe inicjatywy i pomaga w rozwinięciu kariery. Akcja miała jednak przede wszystkim charakter edukacyjny, przez co odbiorcy dowiedzieli się, że za PBSbankiem stoją eksperci z różnych branż, którzy są otwarci na udzielanie porad i wskazówek początkującym biznesmenom.

Zapraszamy do zapoznania się z filmem z Gali Finałowej „Kanwy Przedsiębiorczych”:

https://vimeo.com/97920109

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *