29
PAź
2014

Co to jest marketing interaktywny?

comment : 0

Marketing interaktywny to obecnie najlepszy sposób na dotarcie z ofertą do klienta. Wykorzystuje on wszelkie istniejące interaktywne narzędzia komunikacji (komputer, internet, telefon, itp.) oraz środki, jakie poszczególne media umożliwiają. Choć w pierwszym odruchu kojarzy się z nachalnym telemarketingiem oraz spamowaniem, umiejętnie stosowany marketing interaktywny, na przykład na portalach społecznościowych czy aukcyjnych, działa w sposób subtelny i skuteczny.

Dzięki portalom społecznościowym i informacjom, jakie zostawiają na nich użytkownicy, bardzo łatwo jest trafić do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców. W konsekwencji, użytkownicy internetu, w zależności od wieku, płci, miejsca zamieszkania, zainteresowań itd., otrzymują różne, spersonalizowane oferty reklamowe. To bardzo skuteczna forma promocji, ponieważ treści reklamowe trafiają konkretnie do potencjalnych zainteresowanych.

Szerokie możliwości manipulowania treściami docierającymi do internautów daje pozycjonowanie. Ten rodzaj działalności marketingowej polega na umieszczaniu strony na wysokiej pozycji w wyszukiwarce, po wpisaniu odpowiedniego, ustalonego uprzednio hasła. Dzięki temu strony pozycjonowane są znacznie częściej wyświetlane i funkcjonują w świadomości konsumentów dużo silniej, niż analogiczne strony niepoddane tego rodzaju zabiegom.

Bardzo skutecznym sposobem reklamy w internecie są działania z zakresu marketingu szeptanego. Polegają one na wykorzystywaniu mediów interaktywnych do rozpowszechniania pochlebnych opinii o danym towarze lub marce przez samych użytkowników. Taka forma reklamy jest niezwykle wiarygodna i nienachalna – z portali społecznościowych czy for internetowych internauci korzystają dobrowolnie, samodzielnie poszukując treści, które posiadają ukrytą funkcję promocyjną.

Każdy użytkownik internetu zostawia w sieci wiele informacji i śladów cennych z marketingowego punktu widzenia. Umiejętne pozyskanie wiadomości o potrzebach konkretnych użytkowników i odpowiadanie na popyt w delikatny i atrakcyjny sposób – tak, by konsument miał wrażenie, że samodzielnie, przypadkiem natknął się na interesującą ofertę – to możliwości, jakie daje marketing interakcyjny.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *