19
LUT
2015

Co to jest Mystery Shopper?

comment : 0

Mystery Shopper zwany również jako tajemniczy klient, jest to osoba, która dokonuje analizy jakości obsługi w sklepie, restauracji czy palcówce handlowo-usługowej.
Zadaniem mystery shoppera jest obiektywne sprawdzenie, czy obsługa klienta jest na najwyższym poziomie i spełnia kryteria przyjęte przez zleceniodawcę badania.

Tajemniczy klient musi każdorazowo przejść odpowiednie szkolenie, tak by znał produkty i standardy obowiązujące w kontrolowanej instytucji. Dopiero dobrze przygotowany może udać się do wybranej placówki, by przeprowadzić badanie.

Oczywiście mystery shopper nie ujawnia swojej tożsamości w kontrolowanej placówce, a cała wizyta przebiega według określonego wcześniej scenariusza. Przyjęte założenia mogą mieć na celu sprawdzenie jak wygląda proces obsługi klienta, od powitania, przez prezentację produktów/usług aż po zamknięcie transakcji.

Efektem wizyty w placówce tajemniczego klienta jest ankieta, która zawiera obiektywną ocenę procesu obsługi klienta. Mystery Shopper zaraz po wizycie wypełnia przygotowaną wcześniej ankietę, według instrukcji do niej.

Dzięki mystery shopperowi można zbadać jak wygląda obsługa klienta w badanej placówce, czy spełnia standardy firmy oraz co należy poprawić w jej zakresie.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *