15
LUT
2017

Omnichannel – czym jest i dlaczego jest koniecznością?

comment : 0

Omnichannel w znaczeniu ogólnym tłumaczy się jako wielokanałowość sprzedaży. Dzisiaj, w dobie Internetu, rzadko który klient ogranicza się do kupowania jedynie w sklepach stacjonarnych. Co więcej, konsumenci chcą nabywać towary przez Internet, który pomaga im porównywać poszczególne oferty na swoich komputerach, tabletach lub telefonach. Ponadto marka osiąga wysokie wyniki sprzedaży także dlatego, że umożliwia klientom zakupy o dowolnej porze i z każdego miejsca na świecie.

Z oczywistych względów nie należy jednak bagatelizować sprzedaży stacjonarnej. Dobra firma dba o miejsce realnej sprzedaży swoich produktów równie mocno, co o komunikację internetową. Dlatego największe wyzwanie w handlu typu omnichannel polega na tym, aby firmy pogodziły sprzedaż miejscową z internetową i zapewniły obydwu usługom jakość na tym samym, wysokim poziomie.

Sposoby na zintegrowanie

Pomiędzy poszczególnymi kanałami sprzedaży oraz sposobami promocji musi panować harmonia. Najprostszy przykład to idealna zbieżność cen w ofercie stacjonarnej i internetowej. Jednak omnichannel jest o wiele bardziej złożony. Skupia się na tym, aby tworzyć spójny i jasny przekaz, niezależnie od tego, gdzie i w jakim czasie klient styka się z daną marką. Jest to o tyle trudne, że w dzisiejszym świecie interakcja pomiędzy odbiorcą a marką odbywa się na wiele różnych sposobów. Dlatego, aby odbiorca wyrobił sobie dobrą opinię o otrzymywanej ofercie, to marka musi postarać się dotrzeć do niego pierwsza.

Telewizja, prasa, radio, a przede wszystkim Internet i sprzedaż stacjonarna – firma dbająca o omnichannel wykazuje spójność działania na każdym z zastosowanych przez siebie kanałów sprzedaży i sposobów na promocję. Co ciekawe (oraz korzystne), poszczególne metody zachodzą w swoistego rodzaju symbiozie. Przy emitowaniu reklamy w telewizji konsument przenosi się przed ekran laptopa, by sprawdzić informacje na temat określonego produktu. Inny przykład z kategorii omnichannel – w komunikacie radiowym pojawia się wzmianka o konkursie prowadzonym na kanale social media. Konsument chcący wziąć udział musi dokonać zakupu określonego towaru lub zapisać się na listę odbiorców newslettera. W ten prosty sposób firma spełnia założenia strategii typu omnichannel, która zwiększa wyniki sprzedaży i świadomość odbiorców na temat marki.

Omnichannel – jakie niesie korzyści?

Korzyści odnotowane przez firmy, które wprowadziły założenia omnichannel do swego marketingu, są potwierdzone dowodami. U jednej czwartej z nich zyski znacząco wzrosły. Warto podkreślić, że działanie na odbiorców na różne sposoby zwiększa grono klientów. Omnichannel to wysyłanie jednolitego przekazu, który kreuje spójny wizerunek. To najważniejszy punkt wyrabiania opinii na temat danej marki. Odbiorcy nigdy nie przechodzą obojętnie obok produktu, który znają. Wreszcie, dla wielu sklepów omnichannel to jedyny sposób na to, by sprzedaż w sieci zaowocowała sukcesem.

Omnichannel może być uznawany za jeden z aspektów szeroko rozumianego trade marketingu, stanowiącego jeden z elementów naszej oferty. Jeżeli chcielibyście Państwo dowiedzieć się więcej, zapraszamy do stosownej zakładki, w której opisujemy zakres usług wchodzących w skład trade marketingu.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *