22
LIP
2015

Jak dobrze poznać potrzeby marketingowe klienta?

comment : 0

Poznanie potrzeb marketingowych potencjalnego klienta jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w jakiejkolwiek działalności związanej z handlem czy marketingiem. Zazwyczaj słyszy się, że optymalnym rozwiązaniem jest po prostu otrzymanie pożądanych informacji bezpośrednio od rzeczonego klienta, najlepiej w formie wypełnionej ankiety lub kwestionariusza. W rzeczywistości jest to o wiele bardziej skomplikowane działanie, które powinno zostać zlecone wyspecjalizowanej agencji interaktywnej.
Nie jest tajemnicą, że skuteczna diagnoza potrzeb klientów opiera się głównie na słuchaniu lub czytaniu ich przekazu, najczęściej bardzo skąpego lub sformułowanego w niebezpośredni sposób. Innymi słowy, żeby uzyskać satysfakcjonujące odpowiedzi, należy najpierw zadać odpowiednie pytania i zrobić to w adekwatny do danej sytuacji sposób. Inaczej będzie się zdobywać wiedzę dotycząca otwarcia nowego centrum handlowego w jakiejś dzielnicy lub miejscowości, a inaczej będzie się badać rynek pod kątem wprowadzenia nowego rozwiązania technologicznego. W obydwu przypadkach chodzi o uzyskanie prawdziwych, miarodajnych informacji, od których jakości zależy przecież powodzenie danej inwestycji.
Profesjonalne agencje marketingowe potrafią nie tylko zdobyć konieczne informacje od potencjalnych klientów, co już samo w sobie do najprostszych zadań nie należy, ale również uzyskane dane przeanalizować. W tym kontekście przedstawienie oferty powinno być ostatnim etapem rozpoznania marketingowych potrzeb – rozpoczęcie badania od jej prezentacji nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Przeprowadzając badania sugerujemy się nie tylko informacjami uzyskanymi bezpośrednio od klienta, ale badamy wszelkie dostępne kanały komunikacji. Obecnie, w dobie Internetu, uzyskujemy również informacje z for internetowych, serwisów społecznościowych czy chociażby zapytań w Google. Jako duża agencja o określonej renomie mamy możliwość korzystania z zaawansowanych metod oraz narzędzi analitycznych, niedostępnych przeciętnym użytkownikom Internetu. Dzięki temu macie Państwo pewność, że informacje dotyczące klientów, które uzyskacie bezpośrednio od nas, zawsze są rzetelne i mają oparcie w faktach.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *