29
KWI
2016

Przydatne narzędzia do monitorowania sieci

by :
comment : 1


Nie od dziś wiadomo, że obecność firmy w sieci jest jednym z koniecznych warunków jej sukcesu. Pojawienie się wizytówki w wynikach wyszukiwania to jednak za mało. Obecnie dysponujemy licznymi narzędziami, które pomagają nie tylko w dotarciu do jak największego grona potencjalnych klientów, ale również w mierzeniu popularności marki, sprawdzaniu opinii na jej temat i reagowaniu na dotyczące jej komentarze w social media – zarówno negatywne, jak i pozytywne. Jednym z najbardziej pomocnych działań w tym zakresie jest monitoring sieci.

Zespół TLConsulting przygotował zestawienie najbardziej przydatnych narzędzi wykorzystywanych przez duże i małe firmy, które pozwalają na śledzenie związanych z nimi internetowych wzmianek i uzyskiwanie niezbędnych w e-marketingu informacji. Wśród nich znalazły się programy darmowe i płatne, przystępne i o zaawansowanych funkcjach – tak, aby każdy mógł znaleźć najlepszy na potrzeby swojej marki.

1. Google Analytics

Google Analytics

To jedno z najbardziej podstawowych i najchętniej używanych narzędzi. Google Analytics, jak sama nazwa wskazuje, służy do analizowania statystyk stron WWW. Nie tylko gromadzi szczegółowe dane związane z ruchem w witrynie, ale umożliwia również tworzenie segmentów użytkowników według jego zachowania na stronie i źródeł aktywności. Usługa jest całkowicie darmowa dla właścicieli serwisów odwiedzanych w ciągu miesiąca nie więcej niż 5 milionów razy.

 

2. Newspoint

NewspointNewspoint świadczy kompleksowe usługi związane z monitoringiem wszystkich mediów – również tych tradycyjnych. Oprócz raportów z portali internetowych, oferuje monitoring prasy, radia i telewizji, a także dodatkowe usługi, jak np. przygotowywanie specjalistycznych analiz czy infografik. Istnieje możliwość skorzystania z dwutygodniowego, darmowego testu.

 

 

3. Brand24

Brand24Brand24 zbiera wzmianki na temat firmy lub produktów pochodzące z portali społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook czy Instagram, a także grup dyskusyjnych, serwisów informacyjnych i blogów. Na podstawie słów kluczowych umożliwia szybką reakcję na wpisy związane z marką, badanie ich zasięgu i analizowanie kontekstów, w jakich się pojawia. Brand24 także oferuje dwutygodniowy okres próbny.

 

4. SentiOne

TLC_280x120_setioneNarzędzie daje możliwość sprawdzania opinii internautów na temat marki. SentiOne w jednym miejscu zbiera informacje pojawiające się o niej w artykułach, komentarzach, serwisach wideo, a także  w porównywarkach cenowych do pięciu lat wstecz. Do wyboru cztery pakiety obejmujące różny zakres usług i 14-dniowy bezpłatny test.

 

 

5. Monitori

TLC_280x120_monitoriMonitori to jedno z najnowszych rozwiązań przeznaczonych do monitorowania sieci. Podobnie jak wymienione powyżej narzędzia, doskonale sprawdza się w śledzeniu wzmianek dotyczących firmy, produktu, osoby lub strony WWW ukazujących się w Internecie. Twórcy również zadbali o darmowy, dwutygodniowy okres na testowanie aplikacji.

 

 

6. Sotrender

TLC_280x120_sotrender

To narzędzie przydatne przede wszystkim w branży mediów społecznościowych. Służy do raportowania, optymalizowania i analizowania działań w sieci. Korzystają z niego przede wszystkim duże marki i agencje reklamowe. Sotrender jest płatny, ale umożliwia utworzenie konta próbnego.

 

 

7. Brandometr

TLC_280x120_brandometrBrandometr wychwytuje trwające dyskusje dotyczące danej firmy lub produktu. Daje to szansę na włączenie się do rozmowy i tym samym zadbanie o pozytywny wizerunek marki. Do wyboru pięć różnych pakietów, obejmujących tę samą pulę usług, różniących się jednak liczbą realizowanych projektów.

 

 

 

8. Social Mention

TLC_280x120_socialmentionTo darmowe i przydatne narzędzie, które przeszukuje media społecznościowe, takie jak Twitter, Facebook, YouTube czy Allegro w poszukiwaniu wypowiedzi użytkowników na temat marki. Dzięki temu można dowiedzieć się, co internauci sądzą o nowych produktach i samej firmie. Co ciekawe, Social Mention pozwala też na monitorowanie konkurencji.

 

 

9. Addict-o-matic

TLC_280x120_addict_o_maticAddict-o-matic to kolejne bezpłatne narzędzie umożliwiające monitorowanie informacji na wybrany temat w sieci. Wystarczy wpisać słowa kluczowe, by wyświetliły się interesujące dane. Dodatkowo można filtrować wzmianki i przeglądać te pochodzące tylko z interesujących nas źródeł.

 

 

10. SumAll

TLC_280x120_sumallTo narzędzie analityczne, które zbiera dane z serwisów społecznościowych, handlowych i innych. SumAll umożliwia podłączenie wielu profili social media i zaplanowanie optymalnego czasu publikacji treści, długości postów, a nawet hashtagów. Dostępne w wersji darmowej i płatnej.

 

O autorze
  1. Mikołaj Winkiel Reply

    Dzięki za wspomnienie o naszym narzędziu! :)

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *