02
WRZ
2016

Reklama natywna – czym jest?

comment : 0

Reklama natywna charakteryzuje się tym, że jest zintegrowana z formą oraz treścią platformy (np. strona internetowa, czasopismo), na której została umieszczona. Jeżeli występuje w Internecie albo na nośniku papierowym, to właściwie nie wyróżnia się pod względem edytorskim i stylistycznym. Dzięki temu odbiorca nie odczuwa dyskomfortu, który pojawia się wtedy, kiedy ma on do czynienia z reklamą zaprezentowaną w sposób nachalny (np. billboardy).

Organizacja IAB (Interactive Advertising Bureau) wyodrębnia sześć rodzajów reklamy natywnej. Jednym z nich są rekomendowane widżety. Mają one formę ramek zawierających nagłówek „polecamy” albo „zobacz także”, które znajdziemy np. pod publikacjami. Wyszukiwarki korzystają z innej odmiany reklamy natywnej – Paid Search Units. Na czym ona polega? Otóż część z wyszukanych haseł jest promowana. Od zwykłych, niepromowanych haseł, odróżniają się graficznie – mogą wyświetlić się w innym kolorze lub posiadać obok niewielką adnotację, na przykład napis „Reklama”.

Sklepy internetowe wykorzystują promowane listy produktów. Pomiędzy zwykłymi artykułami mogą się znaleźć materiały sponsorowane – tę odmianę określamy jako In-feed Ad Units. In-ad (IAB Standard) to na ogół banner, który został graficznie zintegrowany z designem strony. Występują także inne, niestandardowe odmiany tego typu strategii marketingowej. Warto wiedzieć, że z reklamą natywną możemy się spotkać również wtedy, kiedy oglądamy filmy video albo słuchamy muzyki w Internecie.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *