30
WRZ
2016

Co to jest reklama zewnętrzna?

comment : 0

Celem reklamy zewnętrznej – znanej również jako reklama outdoorowa – jest dotarcie do tych odbiorców, którzy przebywają poza domem. Możemy wyróżnić kilka rodzajów jej nośników. Należą do nich słupy ogłoszeniowe, billboardy, citylighty oraz reklamy pneumatyczne.

Citylighty występują także pod nazwą „miejskich mebli”, ponieważ często wkomponowane są w krajobraz miasta. Mają one formę podświetlanej tablicy, na której znajdują się ogłoszenia (przeważnie w postaci plakatów). Ich typowe wymiary to 1,20 x 1,80 m. Citylighty znajdziemy w tych miejscach, w których każdego dnia porusza się wielu ludzi (dworzec kolejowy, przystanek tramwajowy i autobusowy, okolice centrum handlowego). Mogą one być integralną częścią pewnych budowli lub konstrukcji – często spotykamy się chociażby z przystankami, których ściany tworzą właśnie citylighty.

Billboardy to znane wszystkim tablice (zwykle o wymiarach 6 x 3 m) umieszczane przy drogach. Równie popularne są reklamy wielkoformatowe. Dzielimy je na te, które przylegają do ścian budynków oraz na wolnostojące. Ich powierzchnia wynosi zwykle 100 metrów kwadratowych. Dużo Rzadziej spotykaną formą reklamy są pneumatyczne nośniki reklamy zewnętrznej. Może to być po prostu balon albo innego rodzaju dmuchany rekwizyt. Zaletą reklamy pneumatycznej jest fakt, że łatwo ją przetransportować.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *