01
CZE
2017

Co to są organiczne wyniki wyszukiwania?

comment : 0

Organiczne, czyli naturalne wyniki wyszukiwania, są bezpłatnymi linkami, które widnieją w oknie wyszukiwarki po wpisaniu konkretnej frazy. Wizualnie od wyników płatnych różnią się tym, że nie widnieje przy nich niewielkie pole z napisem „Reklama” lub „Ad”. W praktyce wygląda to tak, że wpisując zapytanie w oknie wyszukiwarki, oczekujemy konkretnej odpowiedzi. Google daje nam ją w postaci wyników, wśród których najczęściej pierwsza dziesiątka ma realną szansę na odwiedziny użytkownika. Zasada podobna jak przy podium – im wyżej, tym więcej osób nas ogląda. Dlatego niektóre firmy decydują się płacić za wysoką pozycję na stronie wyszukiwania, podczas gdy inne dokonują tego w sposób naturalny, czyli drogą wyników organicznych.

Dlaczego organiczne wyniki wyszukiwania posiadają taką wartość?

Organiczne wyniki wyszukiwania najtrafniej odpowiadają na zapytanie użytkownika. Pierwsze pozycje w hierarchii wyszukiwania przykuwają uwagę klienta i najbardziej zachęcają do kliknięcia, ponieważ algorytmy wyszukiwarki oceniają je jako najbardziej przydatne. Znaczenie posiada tutaj jakość tekstu i dopasowanie go pod kątem pytań stawianych przez użytkowników sieci. Decyduje także popularność strony wśród użytkowników, data jej powstania oraz dodatkowe elementy, takie jak zdjęcia. Wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania to w dużej mierze zasługa pozycjonowania strony, czym zajmują się specjaliści od SEO. Codziennie biją się oni o uwagę użytkowników sieci, próbując rozgryźć algorytmy, jakimi kierują się roboty. Jest o co walczyć, gdyż wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to pewniejsza konwersja, czyli uzyskanie pożądanego zachowania u klienta. Najczęstszym celem jest dokonanie przez niego zakupu lub udzielenie informacji o sobie. Dlatego strony o wysokich pozycjach, które są klikane często, zawierają linki prowadzące do oferty sprzedażowej. W niektórych branżach wyniki organiczne są gwarantem ¾ ruchu na stronie.

Wyniki organiczne vs. reklama sponsorowana

Google umożliwiają także „kupowanie” miejsca w wynikach wyświetleń. Reklamy zajmują pierwsze miejsca wyszukiwania, plasują się ponad wynikami organicznymi i są oznaczone specjalnym znakiem. Jednak trzeba za nie płacić i są one ograniczone w czasie, podczas gdy efekty dobrego pozycjonowania utrzymują się długo i działają skutecznie. Kiedy nastawić się na wyniki organiczne, a kiedy na płatne reklamy? Choć wyniki organiczne uważa się za cenniejsze i bardziej wartościowe, to ich zdecydowanym minusem jest czas potrzebny dla uzyskania efektów. Zdobywanie pierwszej dziesiątki w hierarchii wyszukiwania wymaga tygodni starań. Dlatego, w przypadku promocji wydarzeń, które mają odbyć się w niedługim czasie, lepiej skorzystać z kupienia sobie pozycji, czyli reklamy sponsorowanej w Google.

Dlatego jeżeli jesteście Państwo zainteresowani szeroko rozumianym marketingiem w Internecie, zapraszamy do skorzystania z naszej oferty. Nasi stali współpracownicy i partnerzy z pewnością poradzą sobie z wypozycjonowaniem Państwa strony.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *