23
CZE
2015

Jak skutecznie reklamować się w Internecie?

comment : 0

Skuteczna reklama w Internecie jest dzisiaj koniecznością. Osób, firm, sklepów czy jakichkolwiek innych organizacji reklamujących swoją działalność w Internecie jest obecnie tak dużo, że zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie internetowego marketingu wyspecjalizowanym agencjom interaktywnym. Posiadają one wiedzę oraz narzędzia konieczne do tego, żeby dany podmiot stał się widoczny i znany w Sieci.
Obecnie jednymi z najważniejszych sposobów na reklamę w Internecie są system Google AdWords oraz pozycjonowanie. AdWords pozwala na wyświetlenie sponsorowanych linków oraz reklam graficznych w wynikach wyszukiwania, poza tym współpracuje z AdSense, czyli serwisem reklamowym Google. Współpraca z AdSense opiera się na umieszczeniu na własnej stronie reklam kontekstowych. Za każde kliknięcie w reklamę Google płaci właścicielowi strony niewielką kwotę, która jest częścią opłaty pobranej od reklamodawcy. Co więcej, reklamodawca nie płaci za samo umieszczenie swojego komunikatu na danej stronie, tylko za skuteczność reklamy – w tym przypadku liczbę kliknięć.
Pozycjonowanie, które jest zdecydowanie bardziej skomplikowane od korzystania z systemu AdWords, polega na optymalizacji kodu strony internetowej tak, żeby w wynikach wyszukiwania znajdowała się ona jak najwyżej. Im poszukiwana fraza lub słowa kluczowe są popularniejsze, tym trudniej stronie posiadającej daną treść przebić się wyżej w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie znacznie takie działanie ułatwia.
Oczywiście dobre pozycjonowanie strony internetowej nie jest jedynie wynikiem optymalizacji jej kodu. Równie ważne jest umieszczenie na niej wartościowych treści, w pełni odpowiadającym zapytaniom internautów. Mogą te być teksty, mogą również materiały video, z powodzeniem stosowane m.in. przez koncerny kosmetyczne, instytucje kulturalne czy branżę budowlaną. Nie należy także zapominać o serwisach społecznościowych. Adresy stron, które są dzięki nim udostępniane, są automatycznie wyżej w wynikach wyszukiwania Google.
Kolejnymi ciekawymi sposobami, chociaż dość pracochłonnymi, jest tworzenie blogów oraz artykułów sponsorowanych. Artykuły sponsorowane można umieszczać w różnych serwisach przystosowanych do tego typu działalności, przy czym warto pamiętać, żeby treść dotycząca reklamowanego produktu lub usługi była jedynie zasygnalizowana. Dosłowne, bezpośrednie teksty zachwalające jakieś produkty nie są przez użytkowników Internetu mile widziane i istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że nikt nigdy takiego tekstu nie przeczyta do końca. Z kolei blog – chociażby taki, jak ten, na którym się Państwo właśnie znajdujecie – łączy w sobie funkcję marketingową z funkcją informacyjną. Prezentując profesjonalne treści wzmacnia tym samym wizerunek firmy, która owe treści prezentuje.
Nie należy także zapominać o aktywności w serwisach społecznościowych. Dobrze zarządzany i profesjonalnie prowadzony facebookowy profil jest nie tylko doskonałym narzędziem marketingowym, ale przede wszystkim platformą pozwalającą na daleko idącą interakcję z klientem lub fanem – zarówno przyszłym, jak i obecnym. Dzięki aktywności w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Google+, Instagram czy Pinterest) właściciel profilu wie, jakie są oczekiwania oraz bolączki klientów lub fanów, ci zaś nie czują się bezimienną masą, tylko zyskują podmiotowość, co jest doskonałym sposobem na budowanie więzi. Ponadto dzięki serwisom społecznościowym można stworzyć oraz udostępnić reklamę dedykowaną konkretnemu odbiorcy. Algorytmy stosowane np. na Facebooku umożliwiają takie działanie już od dłuższego czasu.
Można jeszcze wspomnieć o mailingu, programach partnerskich, katalogach branżowych lub marketingu szeptanym uprawianym np. na forach lub w komentarzach internetowych. Skuteczność takich rozwiązań często pozostawia wiele do życzenia, chociaż nie należy zapominać, że profil potencjalnego klienta również odgrywa niepoślednią rolę w skuteczności reklamowego przekazu. To, co jest niezmienne, to po prostu konieczność obecności w Sieci. Pod tym względem nie wymyślono dotychczas niczego lepszego, niż posiadanie własnej strony internetowej, czyli podstawowego narzędzia internetowej promocji.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *