11
PAź
2017

Targi pracy jako narzędzie Employer Branding

comment : 0

Employer Branding to działania, które poprawiają wizerunek pracodawcy w oczach potencjalnych pracowników. Budowanie takiej opinii przebiega w sposób wewnętrzny (gdy dotyczy kadry już zatrudnionej – pisaliśmy o tym w jednym ze wcześniejszych wpisów) lub zewnętrzny (gdy przedmiotem zainteresowania są przyszli pracownicy). Do kategorii Employer Brandingu zewnętrznego należą procesy rekrutacyjne, a wśród nich uczestnictwo w organizowanych cyklicznie targach pracy. Dzięki nim pracodawca znajduje dokładnie tych ludzi, których szuka. Wyzwaniem jest, by przekonał ich do podjęcia oferowanej pracy lub praktyki.

Kiedy pracodawca powinien brać udział w targach pracy?

Targi pracy traktuje się również jako metodę budowania wizerunku samej firmy. Jeżeli jednak pracodawca nastawia się jedynie na promocję, to istnieją lepsze i tańsze sposoby na kształtowanie opinii wśród odbiorców. Udział w targach pracy ma sens tylko wtedy, kiedy firma oferuje konkretne stanowiska. Do tego w targach powinny uczestniczyć firmy nowe lub z dobrą opinią jako pracodawcy. Jeżeli danej marki nie ocenia się pozytywnie, to zaprezentowanie się na targach nie zmieni podejścia kandydatów, chyba że przez konkretne argumenty. Mówiąc o kandydatach – szukając wąskiego grona specjalistów, nie zawsze ma się pewność, że takowi odwiedzą daną imprezę. Jeśli specjalistów z danej branży jest naprawdę mało, to warto przemyśleć dotarcie do nich w bardziej bezpośredni sposób.

Jak przygotować się do targów pracy?

Aby zachęcić najlepszych kandydatów do podjęcia współpracy, firmy uczestniczące w targach korzystają z pomocy własnych pracowników posiadających wysokie zdolności interpersonalne i szeroką wiedzę o działalności przedsiębiorstwa. Poza tym dzięki takim działaniom osoby podchodzące do stanowiska firmy mogą korzystać z doradztwa zawodowego nie tylko w obrębie danego przedsiębiorstwa, lecz również dotyczącego przyszłej kariery w danym zawodzie. Pamiętajmy też, że obecnie pracodawcy coraz rzadziej czekają, aż potencjalni pracownicy sami się do nich odezwą. Raczej starają się aktywnie pozyskiwać najlepszych kandydatów do zatrudnienia.

Porady dla pracodawcy

Firma poszukująca nowych pracowników faktycznie wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. W tym celu obiera się zazwyczaj bardzo konkretną taktykę. Przede wszystkim jako pierwsza nawiązuje kontakt z potencjalnym kandydatem, nie czekając biernie na jego zainteresowanie. Zainicjowanie kontaktu może być trudne, dlatego firmę powinna reprezentować osoba otwarta i energiczna, najlepiej – jak wspomniano wyżej – kompetentny i przeszkolony pracownik. Pierwsze wrażenie również i tutaj jest bardzo ważne.

Kandydaci zdecydowani do podjęcia pracy najbardziej liczą na to, by ktoś ocenił, czy rzeczywiście sprawdzą się w danej firmie. Dlatego tak wartościowa jest dla nich rozmowa z osobą odpowiedzialną za rekrutację, która profesjonalnie oceni kompetencje i doświadczenie danej osoby jako potencjalnego pracownika. Specjalista od rekrutacji dokładnie zna charakterystykę stanowisk oferowanych w firmie i jest w stanie udzielić konkretnych informacji. To właśnie takich wskazówek szukają kandydaci do pracy, a za ich otrzymanie są wdzięczni, co skutkuje pozytywną oceną dla przedsiębiorcy.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *