17
LIP
2014

Jak wdrożyć program lojalnościowy ?

comment : 0

Jest decyzja – robimy Program Lojalnościowy. Super. Uśmiech na twarzach Zarządu, Dyrektorów i Managerów, no bo teraz będziemy mieli super narzędzie jak inni, na czasie, nowoczesne, skuteczne itd.

Mijają miesiące. Nasi Klienci dostają „karty” , katalogi, informację że zakup naszych produktów i usług za każde 100,00 zł dostaną 1 punkt. Budżet na Program wydany, projekt zrealizowany, ale jakoś tak bez pompy , bez zachwytu. Efektu „wow” tym bardziej nie ma…. Klienci nie rzucają się „drzwiami” i oknami do nas…. Zamówienia na nagrody nie płyną strumieniem….

Co się stało? A może niezbyt dobrze przemyśleliśmy swoje narzędzie, może jesteśmy 10tym podobnym rozwiązaniem jakie nasi Klienci otrzymują od swoich dostawców? A może przeliczniki punkty-nagrody pokazują że na toster trzeba zbierać 2 lata…. Lub wiele wiele innych czynników które nam umknęły podczas przygotowania i wdrożenia.

Nie wolno zapomnieć że Program Lojalnościowy musi być w pełni zsynchronizowany ze strategią marketingową i handlową firmy, nie może być „dodatkiem” do działań bieżących. Jako długoterminowa inwestycja Organizatora musi dotykać i współdziałać z wieloma innymi obszarami aktywności przedsiębiorstwa.

Nie wolno kupić aplikacji do Programu , wdrożyć jej i zintegrować z własnym systemem sprzedażowym a po 2 miesiącach zastanawiać dlaczego nie działa. Koniecznie należy zrobić odwrotnie! Najpierw poświęcić czas i środki na analizę i przygotowanie a następnie wdrożyć dopasowany do konkretnych warunków rynkowych Program. Z pewnością będzie lepiej!

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *