05
CZE
2014

Jaki jest wpływ konkursów na popularyzacje marki ?

comment : 0

 

Konkursom konsumenckim jako narzędziom promocyjnym można przypisać wiele różnych celów i zadań. Wspomnimy o kilku z nich w dalszej części artykułu.

Organizacja konkursu może stanowić świetną okazję do popularyzacji marki przez zaznaczenie swojej obecności na rynku, a dzięki temu pozyskania nowych klientów i ugruntowania miejsca naszego produktu w świadomości aktualnych konsumentów. To forma działania która ma zwrócić uwagę Klienta i przypomnieć mu się.

Celem konkursu jest zaangażowanie użytkowników i utrwalenie w nich dobrego postrzegania marki. Dobrze zorganizowany i przeprowadzony konkurs powoduje wzrost popularności i zwiększa rozpoznawalność marki, a także przekłada się na rosnące zainteresowanie wśród klientów.

Dzięki konkursom uzyskujemy efekt popularyzacji marki, umocnienia pozytywnego wizerunku firmy i stworzenia trwałej więzi konsumenta z marką, którą podkreślają cenne dodatki – nagrody.

Jeszcze kilka lat temu prym w konkursowych zmaganiach wiodła rywalizacja drogą SMSową – przesłane w wiadomości tekstowej hasło z weekendowej krzyżówki mogło zapewnić nam wygraną nowiutkiego miksera. Obecnie coraz bardziej popularne stają się konkursy organizowane za pośrednictwem „nowych mediów“ i Internetu np. portali społecznościowych. Możemy mieć wówczas do czynienia ze zwykłym głosowaniem w postaci zbierania lajków pod zdjęciem, czasem zadanie staje się już bardziej ambitne – jesteśmy zmuszeni do zaangażowania „zwojów mózgowych“ np. w wymyślenie hasła reklamowego lub wgrania swojego zdjęcia. W tym przypadku niezwykle ważne jest aby wiedzieć, na ile „aktywna i otwarta“ do współdziałania jest „nasza“ grupa docelowa.

Z pomocą mogą nam przyjść specjalnie zaprojektowane do tych celów aplikacje, o stosunkowo dużych możliwościach personalizacji. Należy je zainstalować na fanpage’u danego produktu bądź marki. Przeprowadzenie konkursu jest wówczas w znacznym stopniu zautomatyzowane, z jego obsługą poradzą sobie nawet początkujący użytkownicy. Bardziej oporne jednostki mogą zlecić całą akcję wyspecjalizowanej w temacie agencji reklamowej.

Na co należy uważać?

Konkurs nie powinien trwać zbyt długo. Perspektywa otrzymania za 9 miesięcy firmowego kubka nie brzmi zbyt kusząco. Tyle czasu poświęcić możemy oczekiwaniu na naszego potomka, a nie na kawałek porcelany.

Reguły konkursu powinny być jasne i zrozumiałe dla każdego.

Przestrzegaj ustalonych terminów – jeśli nagrody wręczone mają zostać w piątek, to nie zdziw się, jeśli po weekendzie milczenia zastaniesz pod siedzibą firmy gotowy do linczu tłum.

Nagrody powinny być atrakcyjne, ich głównym zadaniem jest skłonienie ludzi do podjęcia rękawicy i rozpoczęcia rywalizacji, niemalże na śmierć i życie.

Po więcej zapraszamy do TLConsulting.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *