26
CZE
2015

Jak wypromować event w Internecie? Przykład akcji promocyjnej Rajdu Dzicz Bieszczadzka: Reaktywacja

TLConsulting od lat zajmuje się organizacją oraz promowaniem eventów na potrzeby Klientów. Oprócz dużych projektów opisywanych w portfolio, od czasu do czasu zdarza nam się również zająć promocją mniejszych wydarzeń. Jak wypromować event w Internecie, pokażemy na przykładzie promocji ekstremalnego rajdu ATV – Dzicz Bieszczadzka: Reaktywacja, skierowanego do bardzo wąskiej grupy docelowej -  doświadczonych kierowców ATV.

600x252
Była to kolejna edycja ekstremalnego Rajdu przeprawowego, wymagającego dużych umiejętności i wytrzymałości fizycznej. Wspomniana impreza odbyła się 22 maja 2015 roku, na byłym poligonie w Jeleniej Górze. Zainteresowanie udziałem w wydarzeniu przekroczyło oczekiwania Klienta. Warto zaznaczyć, że event należy tutaj postrzegać nie tylko jako korzyść dla Klienta z udziału w komercyjnym wydarzeniu, ale także jako promocję usług, którymi zajmuje się Klient wśród grupy docelowej oraz zwiększanie świadomości marki wśród potencjalnych odbiorców.

Promocja wydarzenia w Internecie powinna rozpocząć się od opracowania szczegółowego planu działań marketingowych, zbadania grupy docelowej i wyodrębnienia kanałów komunikacji. Nie mniej ważne jest dostosowanie odpowiedniego języka oraz oprawy graficznej, która będzie spójna z założeniami imprezy.

Badanie potrzeb Klienta dało odpowiedź na następujące pytania:

  • Jak dokładnie będzie wyglądał plan wydarzenia?
  • Jakie wartości będzie niósł za sobą udział  w imprezie dla grupy docelowej?
  • Czy i z jakich zasobów własnych Klient planuje skorzystać przy promocji eventu?
  • Jaki budżet może przeznaczyć na nasze działania?
  • Które media Klient może zarekomendować jako osoba związana z przedstawicielami grupy docelowej?

 

Na podstawie analizy grupy docelowej wydarzenia,  podzieliliśmy  potencjalnych odbiorców imprezy na:

  • Miłośników quadów, posiadających wysokie umiejętności oraz sprzęt o odpowiednich parametrach.
  • Uczestników poprzednich edycji rajdu. Trudnością w przeprowadzeniu promocji była kilkuletnia przerwa, która dzieliła poprzednią edycję rajdu od majowej imprezy. Podczas kilku lat nieobecności na rynku imprez ATV, pojawiło się wiele innych rajdów, które miały stała grupę odbiorców.

Przygotowany na podstawie badania potrzeb i analizy grupy docelowej plan marketingowy, uwzględniał działania w poszczególnych wytypowanych mediach. Dostosowano do niego harmonogram oraz kosztorys.

W komunikacji wyróżnione zostały następujące rodzaje mediów, dla których stworzono identyfikację wizualną, opracowano treści i przygotowano materiały prasowe.

1. Kanały własne klienta – tutaj należało w wyczerpujący sposób przedstawić plan wydarzenia oraz korzyści dla uczestników z udziału w evencie. Kanały te wykorzystaliśmy głównie do celów informacyjnych oraz wizerunkowych. Wyjątkiem był tu portal Facebook dla którego stworzyliśmy minikampanię lifestylową – przedstawiającą emocje kojarzone z jazdą na quadach w ekstremalnych warunkach.

DB_motywatory_1200x628_6

Wykorzystaliśmy:

  • Landing page imprezy – podjętymi działaniami było stworzenie pakietu spójnych materiałów graficznych, opracowanie szeregu artykułów na stronę, aktualizacja treści – działania głównie informacyjne.
  • Strona internetowa głównego Partnera imprezy – artykuł oraz zmiana szaty graficznej na stronie – działania głównie informacyjne.
  • Portal społecznościowy Facebook – przygotowanie grafik i treści odpowiednich dla mediów społecznościowych. Przeprowadzenie reklamy na Facebooku skierowanej dla osób zainteresowanych motoryzacją (ATV) – działania reklamowe i wizerunkowe zawierających szczegółowe informacje na temat rajdu.
  • Mailing do grupy poprzednich uczestników rajdu – działania głównie informacyjne.

FAcebook

2.  Źródła branżowe związane z motoryzacją (ATV) 

  • Strony internetowe  m.in. Yamaha Motor Polska  – stworzenie grafik oraz tekstów prasowych – działania głównie informacyjne.
  • Media społecznościowe – przygotowania i rozesłanie materiałów prasowych dla bazy profili społecznościowych, które odwiedza grupa docelowa – działania informacyjne oraz wizerunkowe.
  • Fora i grupy dyskusyjne –umieszczenie informacji dostosowanych do języka oraz zasad funkcjonowania forów – działania informacyjne oraz wizerunkowe.

scigacz www

facebook yamaha

3. Serwisy regionalne

  • Strony internetowe oraz profile na portalu społecznościowym Facebook – przygotowanie i rozesłanie materiałów prasowych – działania informacyjne oraz wizerunkowe.

jelonka

4. Monitoring mediów

  • W przypadku umieszczania informacji o wydarzeniu w różnych miejscach rozsianych w sieci, niezwykle ważne jest monitorowanie odpowiedzi na poszczególne artykuły oraz posty. Przez cały okres przygotowań do wydarzenia za pomocą dedykowanych do tego narzędzi monitorowaliśmy przebieg dyskusji dotyczących rajdu.

 

Pragniemy przypomnieć, że wybierając kanały komunikacji musimy uwzględnić miejsca preferowane i odwiedzane przez naszą grupę docelową. Powinniśmy zastanowić się również nad stworzeniem osobnego wydarzenia na Facebooku, dodatkowo promującego event. Warto również skontaktować się ze znanymi osobami z branży (blogerzy, eksperci, sportowcy itp.) i nawiązać z nimi współpracę. Zaproszenie gości na nasze wydarzenie jest nie tylko atrakcją dla uczestników, ale stanowi wspomagające narzędzie promocji.

Nie możemy zapomnieć, że dobrze przeprowadzona kampania nie może zakończyć się w dniu imprezy, ale powinna obejmować również działania w trakcie eventu (takie jak fotorelacja lub komentowanie tego co dzieje się na „żywo” np. na Facebooku lub Twitterze), jak i po nim (relacja z imprezy, udostępnienie zdjęć uczestników, podsumowanie wydarzenia, podziękowania dla uczestników). Podtrzymywanie kontaktu z uczestnikami imprezy wpływa na  pozytywny odbiór marki imprezy i buduje sieć kontaktów do osób, które mogą być zainteresowane kolejną edycją promowanego przez nas wydarzenia

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *