20
MAR
2014

Jak zorganizować atrakcyjną, złożoną kampanię CSR ?

comment : 0

Kampania CSR (corporate social responsibility) czyli kampania społecznej odpowiedzialności biznesu to skuteczna forma promowania marki pod szyldem pewnych wartości i norm społecznych. Określa się ją jako koncepcję budowania strategii przedsiębiorstw z uwzględnieniem interesów społecznych, ochrony środowiska czy relacji z pewnymi grupami interesariuszy. Wzięcie na siebie takiej odpowiedzialności jest jednoznaczne ze zwiększeniem inwestycji m.in. w zasoby ludzkie, ochronę środowiska oraz w relację z otoczeniem danej firmy – wymagane jest dobrowolne zaangażowanie. Strategia ta wydaje się być efektywna, gdyż poprzez budowanie dialogu społecznego i porozumienia przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw i jednocześnie przywiązania klienta do marki, która będzie kojarzona z odpowiedzialnością i troską o etykę postępowania. Decydując się na zorganizowanie kampanii CSR, musimy przede wszystkim przeanalizować gdzie nasza pomoc będzie najbardziej potrzebna i na ile nasz wkład pomoże w poprawie kondycji tejże akcji. Pozwoli nam to wytyczyć punkty wspólne dla interesów własnych i tych, które będziemy wspierać. Powinniśmy również precyzyjnie określić cele, które chcemy osiągnąć – pozwoli to zaoszczędzić zbędnych rozczarowań, zarówno firmie, jak i wspieranym przez nią grupom społecznym.

O autorze

Zostaw Odpowiedź

*

captcha *